Ihonhoitorutiini

Moikka! Tänään puhutaan meikäläisen ihonhoitorutiineista, jos sellaista rutiinia edes on. No ainakin joka ilta käytän tiettyjä tuotteita ja viikoittain tulee käytettyä sitten extrana kasvonaamioita ja mustapäälappuja. Mulla on itsellä tällä hetkellä todella kuiva iho ja mulle tulee todella helposti kaiken maailman pieniä näppylöitä ja välillä ihan kunnon finnejäkin. Musta on välillä todella hankala löytää itselle sopivia tuotteita ja tapoja, kun tuntuu että hetken kuluttua kasvot tottuu tuotteisiin, eikä tuotteista ole enää apua. Tärkeintä mulle onkin muistaa pestä meikit heti ajoissa illalla, sekä kosteuttaa kasvojen ihoa huolella. Näistä perusasioista lähtien on ainakin helppo aloittaa. 
Meikinpoistoon oon monesti ennen käyttänyt ihan vesi+saippua yhdistelmää, joka kuivattaa kasvoja kylläkin entisestään. Joskus, kun laiskottaa käytän tätä menetelmää yhä. Nykyään mä poistan meikit misellivedellä, puhdistusliinoilla, sekä käyttämällä konjac-sientä sekä Pure Clay-geeliä yhdessä. Nää geelit ovat mun mielestä kivan kepeitä ja vaahtoavat tosi hyvin, sekä niitä ei tarvitse laittaa paljoa. Myös tuossa punaisessa versiossa on kuoriva ominaisuus, pienten rakeiden muodossa, mutta itse en käytä sitä joka päivä. Mä siis kostutan ensiksi konjac-sienen ja sitten laitan sormenpään kokoisen tilkan geeliä siihen ja lähden pyörittelemään ympäri kasvoja. Tämän jälkeen huuhtelen kasvot ja kuivaan kasvot huolellisesti. Iltaisin kasvorasvoista naamalle päätyy Lumenen Arctic Aqua- syväkosteuttavaa yövoidetta. Aamuisin mä pesen ainoastaan kasvot vedellä ja käytän meikin alle kosteuttamaan Nivean päivävoidetta.
Jos mä haluan hemmotella itseäni niin käytän kasvonaamioita, sekä mustapäälappuja. Mulla on ollut käytössä tuo paljon suosittu Pure Clay- kasvonaamiokin ja mä olen kovasti tykännyt siitä. Nyt mä olen innostunut kovasti kangasnaamioista ja esim. tämä Garnierin on ollut todella kiva, mutta siinä on ehkä hiukan liikan tuotetta mun makuun, koska se liukuu kasvoilta pois. Mä oon kuullut paljon hyvää korealaisen kosmetiikan naamioista ja odotan innolla pääseväni kokeilemaan niitä. Mustapäänaamiot ja laput ovat hauskaa kidutusta, niitä on kiva laittaa ja repiä sitten tuskanhiessä pois. Monesti niihin jää kyllä ihan hyvin tavaraa ja mustapäitä. Ällöttävän kiehtovaa siis.. :-D
Tällä hetkellä mun iho voi ihan ookoo, joskus on parempia päiviä ja viikkoja. Joskus on taas huonompia viikkoja. Tulevaisuudessa mä toivon löytäväni ne just täydelliset tuotteet mun iholle, toistaiseksi ne varmaan odottavat vielä kaupan hyllyillä ostajaansa. On tärkeää siis muistaa pestä meikit kasvoilta, kosteuttaa ihoa, välillä hemmotella naamioilla ja randomina faktana juoda vettä. Vedenjuonti vaikuttaa ihon kuntoon yllättävän paljon.  

Miten te hoidatte teidän ihoanne?

3 kommenttia

  1. Tykkään kovasti lukea ihmisten ihonhoitorutiineista! Onnea muuten sadasta lukijasta :) Kiva postaus!

    https://tiiaemilia.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että tykkäsit postauksesta! Kiitos <3

      Poista
  2. Kiva postaus! Muiden ihonhoitorutiineista on mielestäni hauska lukea. Itselläni myös epäpuhtauksiin taipuva iho, joka rasvoittuu helposti eli ihonhoito on senkin takia lähellä sydäntäni. Itse olen testannut myös tuota Garnierin kangasnaamiota ja se on mielestäni hyvä mutta turhan kallis. Korelaisia versioita jotka vähintään yhtä hyviä saa hurjan paljon edullisemmin, nykyään jopa suomalaisista verkkokaupoista mutta itse tilailen niitä lähinnä Ebaysta. Olenkin kirjoitellut lemppari korealaisista kangasnaamioista blogiinikin juttua.
    Tykkään myös mainitsemistasi L'orealin pure clay naamioista, mulla on se tumma(kirkastava) ja sitten punainen kuoriva versio, molemmat tosi hyviä!

    https://lifeofmenta.wordpress.com

    VastaaPoista

Otan vastaan ehdotuksia, mielipiteitä, ruusuja ja risuja ♥ Kuitenkaan minun ei tarvitse omassa blogissani julkaista ilkeitä kommentteja, jotka eivät ole asiallisia.