Mökkielämää

Hiljaisuus täällä jatkui vielä tovin näköjään, mutta ei anneta sen häiritä. Viimeiset pari päivää vietin mökkielämää Uudenkaupungin saaristossa tuulen ja meren keskellä. Välillä tekee hyvää lähteä pois tutuista maisemista pois pariksi päiväksi äidin hoiviin. Oli myös kiva hieman tutustua itselle täysin uuteen paikkaan. On myös näin kesällä jokaikinen kerta päästä uusiin paikkoihin ja oikeasti nähdä meidän kotimaamme kaunista luontoa ja maisemia.
Mökillä me kokkailtiin ja syötiin hyvin kaikkia ihania kesäherkkuja, kuten uusia perunoita, pihvejä, kaalimössöä, fetasalaattia, makkaraa, lihapullia ja mansikkakakkua. Ilmakin oli pari päivää todella suotuisa, ei ollut liian kuuma eikä kylmä, vaikka aurinko ei koko ajan paistanutkaan. Me myös käytiin Uudenkaupungin keskustassa veneellä huristelemassa, sekä nauttimassa päiväkahvit kera lämpimien juuri leivottujen munkkien kanssa. Me myös etsittiin mulle perinteistä mato-onkea ja löydettiin veneiden pieneltä bensa-asemalta sellainen. Sitten pääsinkin mato-ongelle ja sain jopa saalista. Ja kuulkaas kyllä mä itse sain madot laitettua koukkuun ja kalat poistettua koukusta, ihmeiden aika ei ole siis ohi. Tuolla mökillä puuhaillaan kaikkea vähän vielä valmiimmaksi ja siellä on aina pikkupuuhia tehtävänä. Tällä kertaa päästiin maalailemaan ja katselemaan kaiteen rakennusta. Kaikkea kivaa ehti kyllä kahden päivän aikana tekemään ja ihanaa, kun edes pienet pirulaiset eli hyttyset eivät päässeet kiusaamaan.
 Puhelin ei ollut edelleenkään koko ajan kädessä, aallot lipuivat hiljaa kallioita vasten, veneellä mentiin välillä keskellä merta liiankin lujaa, kädet ja juoksutrikoot sotkeentuivat maalista, aurinko välillä pilkahti ja välillä ei, merivesi oli vieläkin liian kylmää mennäkseen uimaan, illalla mentiin aikaisin nukkumaan ja aamulla noustiin aikaisin. Tällaista mökkielämän pitääkin olla, kiireetöntä aikaa, mutta silti saa puuhastella välillä pikkuaskareita ja välillä heittää rumimman mökkiasun päälle ja riippua vaikka riippumatossa. Kesä on parasta.
Ootteko te ehtineet mökkeilemään tänä kesänä? ♥

14 kommenttia

1. Oi näyttää niin mukavalta! Mökille on kyllä aina ihana päästä ❤

1. Niin mukavaa oli! Siellä saa heittää luvalla aivot narikkaan ♥

2. Tosi ihanat kuvat! Kumpa iteki pääsis vielä tänä kesänä hiukan mökkeilemään. Ei tullu käytyä mökillä moneen vuoteen :d

1. Voi kiitos ♥ Ei muutakuin kamat kasaan ja menoksi vain!

3. Mökkielämä on parasta! Teidän mökkeily kuulostaa kyllä niin ihanalta ❤

1. Niin on! :) Oli kyllä virkistävää pitkästä aikaa!

4. Hui, mä en ikinäkään pystyisi itse laittamaan matoja koukkuun tai ottamaan kaloja koukusta irti! :-D Mä en oo ehtinyt ollenkaan mökkeilemään tänä kesänä, vaikka kyllähän tässä vielä kerkiäisi..

ps. ihana tuo riippukeinu <3

1. Yllätin itse itsenikin.. :-D Toivottavasti tekin pääsette vielä mökkeilemään ♥ Äiti innostunut tuommoisen riippukeinun laittamaan :)

5. Super ihanan näköstä!♥

6. Mökkeily on ihanaa<3 Itse oon tosin päässyt mökkeilemään vasta vain kerran tänä kesänä :( Mutta ihanalta kuulosti ja näytti teidän mökkeilyreissu<3

1. Totta! Toivottavasti vielä pääset mökkeilemään, kesää on vielä jäljellä ♥

7. Ihania fiilistely kuvia!<3 Mökkeily on parasta kesässä :")

Otan vastaan ehdotuksia, mielipiteitä, ruusuja ja risuja ♥ Kuitenkaan minun ei tarvitse omassa blogissani julkaista ilkeitä kommentteja, jotka eivät ole asiallisia.