SOKERIHIIRI

Nyt ajattelin kirjoittaa teille 'salaisesta' paheestani tai addiktiosta, jonka idean sain kyllä juurikin eräästä toisesta blogista. Monelle tuntuu olevan ongelma liikunnan vähyys, huonot yöunet tai huonot ja epäsäännölliset ruokailuajat. Joku saattaa nauttia alkoholia huomattavasti useammin kuin toiset tai toinen saattaa taas juoruilla mielinmäärin. Itselläni on myös pahe, olen meinaan kamala sokerihiiri ja aina tekee mieli makeaa tai jotain hyvää, niin kuin usein valitan. Himo on niin kamala, ettei se lopu ennen kuin saa sokeria tarpeeksi.. Karkit, suklaat, jäätelöt ja keksit varmaan yleisimmät himon taltuttajat, eli juurikin ne, mistä saa huonoja aineita ja mitkä sisältää loputtomasti e-koodeja. 
Mulla ei ikinä onnistu mitkään karkkilakot, vaan aina se loppuu kuin seinään, kun huomaan popsivani vahingossa karkkeja. Oon alkanut miettimään, että miten tämän muuttaisi parempaan suuntaan tai sitten saisi lopetettua kokonaan. Oon huomannut, että välillä saatan vetää karkkipussin naamaan, vaikka mulla on lämpimän ruuan nälkä. Tällä saan itselleni vaan kamalan huonon olon ja vatsan kipeäksi. 
Ratkaisuna voisi olla joko viikoittainen karkkipäivä, jollainen mulla on pienenä ollut, mutta mikä repsahti teininä. Toisaalta olisi hyvä taltuttaa makeanhimoa terveellisimmillä sokeria sisältävillä aineilla, kuten hedelmillä tai marjoilla, koska niissä on myös paljon muita keholle hyödyllisiä aineita. Jos valitsisi päivät jolloin saa syödä jotain, repsahduksia tuskin tapahtuisi kovin usein verrattuna siihen, jos on kokonaan syömättä. Makeat herkut antavat yleensä myös huonoa energiaa, jotka piristää hetken, mutta lopuksi olen vain paljon normaalia väsyneempi. Kaikki, mitä syöt vaikuttaa joko positiivisesti tai negatiivisesti kehoosi ja mieleesi. 
Oletteko te samallaisia sokerihiiriä? Onko teillä jotain helpottavia vinkkejä tähän ongelmaan tai kokemuksia? Tai olisiko teillä jotain tosi hyvien terveellisten herkkujen reseptejä, nyt saa kommentoida ja laittaa hyviä vaihtoehtoja kehiin!! Olisi kiva saada tämä ongelma pois päiväjärjestykstä ja päästä voimaan vielä paremmin :)

kuvat: Weheartit

6 kommenttia

  1. Ongelma ehkä ratkeaisi, jos antaisit itsesi herkutella vähän joka päivä. Kymmeniä kiloja pudottanut omahoitajani antoi minulle tämän vinkin. Miten olisi vaikka pieni suklaapatukka joka päivä? Tässä tapauksessa tosin täytyy ehkä nipistää normiruuasta, jos haluaa painon pysyvän samana.

    Tämä pulla päivässä-periaate on siis toiminut omahoitajallani, joka oli sokerihiiri vielä 5 vuotta sitten. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos mielettömästi vinkistä! :) Täytyy yrittää etsiä kokemuksia ja mielipiteitä lisää ja koota niistä jokin hyvä yhdistelmä! Mutta hienoa kuulla että hän on onnistunut :)

      Poista
  2. Haha, täältä ruudun takaa löytyy toinen sokerihiiri! Ja arvaa vaan alkoiko noista kuvista tekemään mieli jotain makeaa :-D Mullakin karkkilakot ei vaan onnistu, pisin aika jonka oon kestänyt on kolme viikkoa... Puhut muutenkin täyttä asiaa postauksessa, itsekin oon huomannut että nälkäisenä tekee enemmän mieli sokeria :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kohtalontoverit siis! No joo hieman on houkuttavia kuvia :-D täytyy nyt vaan yrittää lopettaa sokerihiirenä oleminen! Nälkäisenä kun meet kauppaan ni eihän tuu ostettua kun herkkuja :D

      Poista
  3. Mulla oli pienenä karkkipäivä aina lauantaina, mut enää ei oo, sillä karkkia teki sit mieli muina päivinä PAITSI just lauantaina, kun ois voinu syödä! : o Mä syön ihan kohtuudella (ehkä) herkkuja, mut syön usein, jos mulla on tylsää. : /

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin oli lauantaina karkkipäivä pienenä, mutta se meni jo varhaisteiniydessä pilalle. Hyvä jos syöt kohtuudella♥

      Poista

Otan vastaan ehdotuksia, mielipiteitä, ruusuja ja risuja ♥ Kuitenkaan minun ei tarvitse omassa blogissani julkaista ilkeitä kommentteja, jotka eivät ole asiallisia.