Rethymnon - Day 1&2

Vihdoin on aika päästä kunnon reissupostauksien pariin! Meidän reissu starttasi jo oikeastaan juhannusaattona 24.6, koska oltiin käytetty mun etuus lentokenttähotelliin. Koettiin, että paljon helpompi lähteä matkailemaan edes pienten yöunien jälkeen, eikä ainakaan tarvinnut yötä vasten ajaa Helsinkiin. Majoituttiin yksi yö Cumuluksen lentokenttähotellissa, käytiin hakemassa lentokentän Starbuckista juomat ja ihan vaan rentouduttiin. Myöhemmin illalla käytiin vähän naukkailemassa iltapalaa hotellin ravintolassa.
Lauantaina meidän varsinainen matka sitten starttasi! Aamulla herätyskello soi jo 3.30 ja suunnattiin aamupesujen jälkeen pikaiselle aamupalalla, mikä oli todella nautinnollinen hetki.  Lentokentälle suunnattiin viideksi ja saatikin jonottaa melko kauan lähtöselvitykseen, josta suunnattiin kakkospuolelle ostamaan hiukan vettä ja purkkaa, sekä matkalukemista. Käytiin vähän katsomassa lähteviä lentokoneita, joita ei sumun vuoksi kylläkään näkynyt, ja pelleiltiin loppuaika selfietikun kanssa. Lentokoneeseen päästiin ajallaan ja lähdettiin siitä melkein aikataulun mukaisesti. Lentomatka meni hyvin ja nopeasti saavuttiin Hanian lentokentälle.
Lähes samantien suunnattiin bussilla kohti meidän lopullista kohdetta eli Rethymnonia, johon on Haniasta noin tunnin ajomatka. Meidän hotellina oli Olympia, joka oli paljon enemmän kuin edes odotimme. Saatiin huone heti ja suunnattiin vaihtamaan vaatteita, jonka jälkeen lähdettiin ostamaan vettä ja pientä purtavaa. Sen jälkeen suunnattiin katsomaan rantakatua ja Erik taisi käydä jo samantien uimassa. Käytiin syömässä, jonka jälkeen jalkauduttiin takaisin hotellille umpiväsyneenä ja painuttiin melkein heti untenmaille.
Sunnuntaina olikin jo paljon enemmän luvassa. Heti aamutoimien jälkeen pakattiin rantakamat reppuun ja lähdettiin läheiseen ravintolaan syömään aamupalaa. Päädyttiin aamupalan jälkeen katselemaan mistä saisi ostettua koko päiväksi rantatuolit ja tyhminä turisteina mentiin paikkaan, jossa piti jatkuvasti ostaa juomaa, jotta sai jäädä loikoilemaan. Sää oli vähän viileä ja aurinko oli piilossa lähes koko päivän, joten päädyttiin lähtemään varsinaiseen keskustaan ja vanhaan kaupunkiin kävelemään. Loppuilta menikin siellä shoppailen jotain pientä, ihaillen maisemia ja valokuvaillen. Paluumatkalla käytiin syömässä pizzaa ja gyrosta, sekä poikettiin juomassa paikalliset frapet vielä jälkiruokamestassa. Aika perus lomameiningeissä siis mentiin nämä päivät ja paljon tutustuttiin kaupunkiin ihan omin pikku jaloin, jolloin saa ehdottomasti parhaan kuvan paikoista.
 Teenkö lopuista postauksista samantyylisiä, eli hieman tekstiä päivistä ja sopivasti kuvia, vai maistuisiko joltain päivältä jotain erikoisempaa postausta? :-) Nyt ehdottomasti mielipiteitä kehiin ♥

6 kommenttia

1. Kivoja kuvia oot ottanut reissulta! :) Mä itse tykkään sekä tälläsistä päiväpostauksista, mutta myös sellaiset tarkemmat kuvaukset jostain esim. paikasta on myös tosi kivoja! Vaikea sanoa kumpi parempi :D Itse teen vähän kuin myday postauksia matkoista!

1. Kiitos Niina! :) Täytyy toteuttaa siis molemmantyyppisiä postauksia reissusta vielä :) Myday voisi olla kiva, jos vielä muistaisi ihan tarkalleen..

2. Ihania kuvia läpi postauksen! :) Jotenkin jo ihan tuo ensimmäinen kuva iski - on siinä Helsinki-Vantaan lentokentässä vaan jotain ja kieltämättä aika ihanaa, että meillä on niinkin ihana kotikenttä! :) Teillä on tainnut muutenkin olla oikein kiva reissu - omakin matkakuume vain kasvaa ja kasvaa! :-D

1. Kiitos Asta! Ja eihän loma ole mitään ilman Helsinki-Vantaan lentokentän lähtevien taulua! :D Meillä oli oikein hauska reissu ja toivottavasti pääset kohta lomailemaan :)

3. Nää matkakuvat on kyllä tosi kivoja ja nättejä! Mun lempikuvat on toinen ja kolmas :-)

Otan vastaan ehdotuksia, mielipiteitä, ruusuja ja risuja ♥ Kuitenkaan minun ei tarvitse omassa blogissani julkaista ilkeitä kommentteja, jotka eivät ole asiallisia.