MITÄ MUKAAN MATKALLE?

Moikka kaikille! Ajattelin laittaa teille yhden tällaisen pakkauspostauksenkin ilmoille, koska meidän matka on ihan oven takana ja mä olen jo aivan täpinöissäni! Oon koonnut muutamia juttuja, mitkä ovat ehdottomia ottaa mukaan rantalomalle ja mitkä ovat myös mun matkalaukun pohjalle päätyneet. Mulle pakkaaminen on aina niin jumalattoman vaikeaa ja monesti pakkaan ihan liikaa tavaraa mukaan. Tällä kertaa haluan varmistaa, että tärkeimmät ja oleellisimmat jutut rantalomalle ovat varmasti mukana.
1. Matka-asiakirjat/vakuutukset + Passi
- Nämä ovat varmaan tärkeimmät asiat mukaan, jos aikoo lentokenttää pidemmälle päästä. Meillä on nämä onneksi kaikki valmiina. Kannattaa tosiaan tarkastaa asiakirjojen olevan oikein ja hommata vakuutusta matkalle, koska ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu. Passin voimassaolo on myös tarkistettava, koska monet maat vaativat passin voimassaolon myös matkan jälkeen. Itse juuri tämän takia kävin tekemässä uuden passin matkaa varten, niinkuin suositukset kehoittivat. Ostin muuten aivan ihanan passinkuoren Gina Tricotin aleista ja nyt mullakin on uuden passin päällä oikein hyvä suoja. 
2. Aurinkorasvat
- Ei sitä ikinä oikein tällaisena suomalaisena eskimona meinaa tajuta, miten se aurinko siellä lähempänä päiväntasaajaa ottaa kiinni. On hyvä suojautua auringon säteilyltä ja käyttää nimenomaa korkeita suojia. Meilläkin on ostettuna viisikymppistä ja kolmekymppisen käyn vielä hakemassa kaupasta. Tällä ehkäistään sitä jatkuvaa palamista, sekä ihosyövän riskiä!

3. Sandaalit ja balleriinat
- Kuka haluaa talsia kuumassa helteessä paksut vuoratut tennarit jalassa? En minä ainakaan! Mun jalat hikoaa ainakin niin jumalattomasti, että hengittävät balleriinat ja varvastossut ovat ehdottomat mun reissulle mukaan ja mä myös tykkään kävellä niissä ihan täällä kotonakin. 
4. Mekot
- Mulla on pakattuna monta mekkoa sekä päiviksi, että illoiksi. Ne on mun mielestä niin helppoja ja ei tarvi pakata useampia ja shortseja ja paitoja mukaan reissuun. Mekot ovat myös nättejä ja onhan sitä välillä kiva näyttää hyvältä myös pukeutumisen osalta. Uimarannallekin on helppo mennä rantakaftaani päällä!

5. Paljon hyvää reissumieltä
- Lähde nauttimaan ja unohda kaikki huono kotiin, ehtii sitä myöhemminkin murehtia. Lomalla on yleensä tarkoitus rentoutua, joten hymyile ja nauti jokaisesta hetkestä ja uusista kokemuksista. 

6. Lukemista
- Mä en oikeasti ikinä lue kirjoja, mutta lomamatkoilla aurinkotuolissa on mukava lueskella hyviä kirjoja. Pokkarit ovat kevyitä kantaa mukana ja mä olen hakenut niitä kirppikseltä ihana pilkkahintaan, joten voin hyvin jättää ne hotellille palatessani Suomeen, jotta matkalaukussa olisi taas enemmän tilaa. 
7. Kamera 
- Mulle ehkä yksi tärkeimmistä jutuista reissuun. Rakastan tilanteiden ja maisemien ikuistamista, joten kameran akut, laturit ja muistikortit ovat lähes ensimmäisinä mun pakkauslistalla. Saadaan sitten tännekin sitä oikein hyvää materiaalia. 

Mitkä ovat teidän ehdottomat jutut ottaa mukaan matkalle? 

1 kommentti

  1. Samoja juttuja löytyy myös täältä! :) Otan myös aina mukaani kohteesta löytyvän matkaoppaan! Mä en itse taas pysty kävelee juuri ballerinoilla pitkiä matkoja, mulla lämpimissäkin maissa tennarit on ihan pakolliset :D

    VastaaPoista

Otan vastaan ehdotuksia, mielipiteitä, ruusuja ja risuja ♥ Kuitenkaan minun ei tarvitse omassa blogissani julkaista ilkeitä kommentteja, jotka eivät ole asiallisia.