Mitä olen oppinut bloggaajana?

Meitsi on täällä tällä kertaa kirjoittelemassa 'syvällisiä'. No ei nyt mitää kovinkaan syvällisiä avautumisia ole luvassa, mutta jos kirjoittaisin siitä, mitä minä olen oppinut bloggaajana? Tuli yhtäkkiä sellainen fiilis, että pitää päästä kirjoittelemaan, joten täältä annan sitten muutaman oman oppini. 

Tämä blogi on ollut kohta kaksi vuotta aktiivisessa käytössä ja edellinen blogi oli yli vuoden pystyssä, joten eiköhän mulle ole jotain oppeja näiden vuosien aikana kertynyt. Muistakaa, nämä ovat minun mielipiteitä, ei välttämättä sinun, eikä välttämättä toisen bloggaajan :)

1.  Voit itse päättää mitä kerrot.. 
- Bloggaajalla on myös oma henkilökohtainen elämä, eikä uteliaiden kommentteihin ole pakko vastata. Jokainen haluaa varmasti viettää myös omaa elämäänsä rauhassa ja monet vetävätkin selkeän rajan blogiminälle ja henkilökohtaiselle minälle, mikä on todellakin okei! Lukijoiden on siis hyvä ymmärtää, että bloggaajalla voi olla kipeitä asioita, mistä ei todellakaan halua blogissaan kertoa.

2.  Ole oma itsesi.. 
- Miksi pitää blogia, jos ei pysty olemaan oma itsensä? Valitettavasti olen itse törmännyt blogeihin, jotka ovat täysin kopioita jostain muusta blogista. On tärkeää muistaa elää omaa elämäänsä ja itsestäni on tärkeä antaa rehellinen kuva lukijoille. En minä itse ainakaan elä mitään luksuselämää, enkä myöskään pue käyttämättömiä uusia vaatteita joka päivä. Uskon, että näin blogien valtakaudella on nimenomaan hyvä olla rehellinen itsensä. 

3. Yritä olla ajan hermolla ja kuuntele lukijoita..
- Itse pidän kovasti blogeista, jossa ollaan ajan hermolla ja tehdään postauksia, jotka kiinnostavat lukijoita. Itse teen mielelläni postauksia, jotka ovat suosittuja muissakin blogeissa eli ''massaa'', mutta olen huomannut niiden myös olevan suosituimpia blogissani. Lukijoiden ideat ovat yleensä hyviä ja ne saavat mielikuvituksen laukkaamaan kunnolla. 
4. Älä välitä negatiivisista kommenteista..
- Sain yhtenä päivänä kommentin: ''Sulla on ihan paska blogi''... kiitos kommentista, mutta olisi myös kiva kuulla perustelut, jotta voisin kehittää blogiani ja kommenttisi edes julkaistaisiin blogissani. En välitä anonyymeista juuri ollenkaan. Kritiikki on aina tervetullutta, kunhan sen osaa tehdä oikein. Jos anonyymi haukkuu paskaksi, niin antaa haukkua! En mä jaksa stressata, jos tuntematon laukoo turhuuksia, eikä edes kommentoi omalla nimellään :) 

5. Nauti hyvistä hetkistä..
- Nauti ihanista kommenteista ja palautteista. Olen monesti huomannut, että hyvät kommentit saattavat pelastaa koko päivän. Blogi voi tuoda paljon uusia mahdollisuuksia ja tuttavuuksia! Eteenkin olen itse ylpeä, että lähdin Project blogiin mukaan ja olen saanut tutustua ihan mahtaviin tyttöihin, mutta myös kanssabloggaajiin! Niin paljon olen apua ja ideoita saanut.

6. Älä stressaa..
- Jos postaaminen ei kulje ja ideoita ei ole ja motivaatiokin on hukassa niin.. Älä ainakaan kirjoita blogiin väkisin, koska lukijat huomaavat sen heti. Teksti ei ole yhtä hyvää ja kuvatkin saattavat olla väkisin tuotettuja. Palaa blogin äärelle, kun sinulla on annettavaa sille.
7. Valokuvaaminen on ihan parasta..
- Valokuvaamisesta on tullut ihan mielettömän kivaa, kunhan vaan muistaa ottaa sen kameran laukusta esille. Monet hienot hetket on tallentunut kameran muistikortille ja innolla saa fiilistellä jälkeenpäin otoksia ♥

8. Itsestään oppiminen ja lempijutun tekeminen...
- Bloggaaminen on tuonut ihan mielettömästi mun elämään, uudet ihmiset on vahvasti läsnä ja uudet kokemukset on jatkuvasti mahdollisia! Ihan mahtava jakaa päällisin puolin omaa elämää ja lempparijuttuja teille :) Kyllä mä aion tätä hommaa jatkaa vielä tulevaisuudessa ja toivottavasti kehityn vielä jatkossakin bloggaajana!
 Heräskö teille kysymyksiä tästä postauksesta? Laittakaa ehdottomasti kommenttia :)


10 kommenttia

  1. Ihana❤️ Tosi hyviä pointteja, mutta myös lämmitti sydäntä kuulla että oot meidän muiden kanssa viihtynyt!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana Noora ♥ ootte mahtavia! Ihana et tykkäsit postauksesta :)

      Poista
  2. Ihan tosi hyvä postaus! Eka kohta on niin totta, harva se päivä kohutaan varsinkin tunnettujen bloggareiden täydellisestä elämästä, en ymmärrä, kuka kuvittelee, että bloggaajan elämä ei pidä sisällään muuta kuin sen mitä blogissaan näyttää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Eevi ♥ Niinpä niin... toivottavasti kaikki ymmärtää, että bloggaajilla on myös omat ongelmansa :)

      Poista
  3. Wau mikä blogi! ♥ Todella laadukkaan oloinen ja kuvat ovat mahtavia! Kirjoitat myös sujuvasti, mikä on vain pelkkää plussaa. Jään stalkkailee sun postauksia ja saatanpi liittyä lukijaks :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tuhannesti Mipe ja tervetuloa stalkkailemaan! ♥ Kiitos positiivisesta palautteesta ja ihana kuulla, että tykästyit :)

      Poista
  4. Huippu postaus Emmi♡ Jokainen kohta on niin totta :)

    VastaaPoista
  5. Hei sulla on tosi kivan olonen blogi, sait uuden lukijan! :-)

    palmujenmaassa.blogspot.fi

    VastaaPoista

Otan vastaan ehdotuksia, mielipiteitä, ruusuja ja risuja ♥ Kuitenkaan minun ei tarvitse omassa blogissani julkaista ilkeitä kommentteja, jotka eivät ole asiallisia.