Luukku 18 - Christmas tag

Mulla on näille parille päivälle ideat vähän hukassa, mun piti julkaista tänään yks resepti, mutta meiltä olikin erittäin tärkeä raaka-aine päässyt loppumaan, joten se siirtyy nyt vähän. Muutenkin ens viikolla on tulossa sitten ns. ''isompia juttuja''. Tosin sielläkin on yksi vähän ongelmallinen luukku, koska mun postipaketti ei oo vielä saapunut, mutta toivotaan parasta, koska se ois ihan mieletön luukku. No tämän luukun repäisin suoraan Emmiinan blogista ja mähän innostuin taas tällaisesta tagista ihan tosissani.
1. Milloin alat innostumaan joulusta?
- Yleensä ihan alkusyksyllä saatan innostua ja panikoimaan joululahjoista. Saatan myös alkaa kuuntelemaan joululauluja keskellä kesää, koska ne on ihan parhaita. Tosin tänäkin vuonna ostin jo yhden joululahjan kesän alennusmyynneiltä. 

2. Mikä on parasta joulussa?
- Joulun tunnelma, perheen kanssa ajanvietto, jouluruoka ja kaikki muu.

3. Missä ja miten vietät joulusi?
- Tänä vuonna mä olen iskällä viettämässä joulua mun isänpuolisen perheen kanssa ja mummu ja pappa tulevat myös meille. Uskon, että Erik liittyy myös jouluaaton iltana meidän seuraan, saattaa olla että anoppilassa menee myös osa joulusta.

4. Lempijoululeffasi?
- The Holiday on ehdoton lempielokuva, mä suosittelen. Muut mun lempparit löydätte tästä postauksesta.

5. Lempijoulubiisisi?
- En osaa valita vaan yhtä, mutta Varpunen jouluaamuna on erittäin kaunis. Have you self a merry Christmas ja White Christmas sytyttää myös meikäläisen. Täältä pääset tsekkailemaan muitakin suosikkeja.

6. Aito vai tekokuusi?
- Meillä on aina ollut aito joulukuusi olohuoneessa, se tuo ihanaa tuoksua ja on mielettömän kaunis, sekä perinteinen. Toisaalta mini muovikuuset koristavat muita huoneita, joten tykkään myös niistä, mutta nyt ehdottomasti se aito kuusi on mun mieleen.

7. Jos voisit antaa vain yhden lahjan tänä vuonna, kenelle sen antaisit?
- Todennäköisesti Erikille. Onneksi kuitenkin voi muistaa kaikkia ♥

8. Oletko koskaan tehnyt piparitaloa?
- Juu olen, lähes joka vuosi me tehdään piparitalo. Tänä vuonnakin aion tehdä ihka oman piparitalon, siitä tulee varmasti postausta sitten ensi viikolla.

9. Joululahjatoiveesi?
- Mitäköhän mä toivoinkaan.. Kuulokkeet, pyyheitä, pussilakanoita, meikkijuttuja, uuden lompakon.. Siitäkin löytyy oma postauksensa muutaman luukun takaa!

10. Milloin avaat joululahjasi?
- Meillä avataan lahjat aina perinteisesti jouluaattona, yleensä illalla ruokailujen jälkeen. Eiköhän samalla kaavalla mennä myös tänäkin vuonna.
11. Mikä on paras lahja, jonka olet saanut?
- Ei ole yhtään sellaista ylitsemuiden, joka tulisi nyt heti mieleen. Uskon kuitenkin ilahtuneeni, joka vuosi jostakin lahjasta ja pienenä rakastin kaikkia lahjoja.

12. Mikä on oudoin lahja, jonka olet saanut?
- Joku ihme tiedepeli, mistä en tajunnut mitään. Sinäällään outo, koska se ei vaan yhtään ollut meikäläiselle tarkoitettu. Pienenä vihasin kaikkia pehmeitä paketteja.

13. Lempijouluruokasi ja -herkkusi?
- Lempparijouluruoka perunalaatikko ja eri kalat ehdottomasti. Eikä meinasin unohtaa mädin, mun syvä rakkaus, jota voisin syödä loputtomasti<3 Herkuista varmastikin glögikakku ja suklaa. 

14. Lempijoulujuomasi?
- Haha, ei oo mitään yhtä tiettyä tässäkään. Vaniljainen glögi on kovasti mun mieleen, mutta kaakaokin kelpaa. Myös valkkarin suurkuluttajana, sitä kuluu kiitettävästi.

15. Lempijoulutuoksusi?
- Kaikki, mikä tuoksuu joululta! Ruuat tietenkin ykkösenä ja tokana sitten kynttilät..

16. Tykkäätkö enemmän antaa vai saada lahjoja?
- Pienempänä rakastin saada lahjoja ja sainkin niitä ihan älyttömästi ja olin koko joulun ihan fiiliksissä. Nykyään kuitenkin rakastan antaa muille käytännöllisiä lahjoja, jotka ilahduttavat muita! Lahjojen antaminen on siis ehdottomasti nykyään enemmän mun juttu.

17. Mitä jouluperinnettä odotat eniten tänä vuonna?
- Mä odotan kaikkea kyllä tosi kovasti. Ruokaa mun on tehnyt jo monta päivää mieli, joten ehkä sitä. Rakastan myös häärätä kaikkea, joten sitäkin odotan. Muutenkin jouluohjelmia, joulufiilistä, kuusen koristelua ja lautapelien pelaamista.

18. Mitä tulee ensimmäisenä mieleen sanasta "joulu"?
- Joulun tunnelma, ihmiset, ruoka, valot ja kaikki joulun värit.

19. Värilliset vai valkoiset jouluvalot?
- Ehdottomasti valkoiset. mä en yhtää diggaa sitten niistä värillisistä, mun mielestä ne on järkyttävän rumat.

20. Kerro hauska joulumuistosi.
- Ähh, ei tuu mitään mieleen, kerroin sen yhden jo aikaisemmassa tagissa. No se tulee mieleen, kun matkustettiin Iittalaan yhtenä jouluna mun isovanhempien luo ja oli aivan järkyttävä myrsky. Sä et nähnyt ikkunoista ulos, tiet oli ihan tukossa ja kaikki ajoi max. 40km/h. No me selvittiin siitä matkasta kyllä ajan kanssa, mutta tuntui, että ihan kaikki meni mun kohdalla pieleen sinä jouluna. Ensinnäkin olin siis ehkä kuusi tai seitsemän vuotias. Mä rikoin ainakin kolme mukia yhtenä päivänä, mun mekko repes halki ja tipuin saunan lauteilta saaden mukavat mustelmat ja kivan vekin leukaan. Emmä ees tiedä oliko tää hauska, mutta eipähän kaikki voi ainakaan mennä ihan putkeen :D

2 kommenttia

  1. Ihana postaus! Näitä on tosi kiva lueskella :-)

    <3: Jasmin N | littlethingswithjassy.blogspot.fi

    VastaaPoista

Otan vastaan ehdotuksia, mielipiteitä, ruusuja ja risuja ♥ Kuitenkaan minun ei tarvitse omassa blogissani julkaista ilkeitä kommentteja, jotka eivät ole asiallisia.