Luukku 3 - 10 facts about Christmas

1. Mun on pakko saada koristella meidän joulukuusi, muuten koko joulu on pilalla. Mä vaan rakastan sitä ja se on mun jokavuotinen jouluhommani. Yleensä mä käyn myös valitsemassa meidän joulukuusen, joko papan metsästä tai hyvältä kuusikauppiaalta.

2. Meillä käydään aina riita joulutortun oikeasta hillosta/täytteestä. Mä suosin perinteistä luumuhilloa, poikaystävä taas syö vaan omena- tai mansikkahillolla kuorrutettua joulutorttua. Yksi meidän perheestä ei edes syö joulutorttuja. Ihme sakkia, mutta itse olen todennut kaikki hyviksi vaihtoehdoiksi.

3. Mä en välitä yhtään joulusaunasta, oon siinä vähän yksinäinen erakko meidän perheestä. En muutenkaan nauti saunomisesta kuin ehkä maksimissaan kaksi kertaa vuodessa. Muiden saunoessa mä yleensä laittaudun, katson jouluelokuvia ja nautin joulun tunnelmasta. Onneksi kaikesta ei tarvitse tykätä.
4. Parasta joulussa on ehdottomasti ajan vietto läheisten kanssa ja tietysti huolella valmistettu jouluruoka. Ihana istua kerran vuodessa pitkän kaavan mukaan ruokapöydässä ja nauttia ruuasta syöden itsensä ähkyyn. Esimerkiksi mäti, suolainen 'juustokakku', graavilohi ja perunalaatikko ovat mun suurinta herkkua. Onko monelle muullekin tuttua jouluähky?

5. Pienenä meillä kävi aina joulupukki. Kuitenkin jokaisena vuonna äiti tai isä katosi samaan aikaan mystisesti... Kas kummaa, joulupukilla oli myös isän kaulahuivi ja kengät jalassa vierailullaan ;) Ihan pienenä pelkäsin myös joulupukkia ylikaiken!

6. Oon 19-vuotias ja sain myös tänäkin vuonna joulukalenterin poikaystävältä. Mitä sitä siis hyvästä vanhan kunnon suklaakalenterista luopumaan, jos joka aamu saa nauttia luvan kanssa pienen palan suklaata. Mulla on ollut varmaan kaikki joulukalenterit, mutta nykyään simppelit ovat ihan parhaita!

7. Meillä on aina tietyt samat perinteet jouluaattona, mutta niistä kuulette lisää kalenterin eräässä toisessa luukussa.
8. Mun vastuulla on myös piparien leipominen, muista se on rasittavaa hommaa! Kauli nyt siinä monta tuntia liian sulanutta taikinaa ja vahdi ettei pikkupalat pala uunin pohjalle. Mutta hei onhan se piparitaikina myös ihan pirun hyvää syötävää!

9. Mun on pakko suunnitella muiden joululahjat erittäin tarkkaan. Haluan antaa monesti sellaista, mille on todella tarvetta. En myöskään ikinä jätä joululahjojen ostamista viime tippaan. Myös kauniit joululahjapaperit on kaiken aa ja oo! Tänä vuonna oonkin löytänyt jo pari ihan älyttömän kaunista lahjapaperia!

10. Olen viettänyt jouluja myös ulkomailla, molemmat kerrat taisi olla Kanariansaarilla. Mieluiten vietän joulun kuitenkin koti-Suomessa hyvän seuran kanssa ja ruuan parissa. Mikä parempaa kuin odottaa valkoista joulua!  ♥
Ps. Muistakaa osallistua eilisen luukun arvontaan! Aikaa on vielä klo 23.59 asti :-)

Ei kommentteja

Otan vastaan ehdotuksia, mielipiteitä, ruusuja ja risuja ♥ Kuitenkaan minun ei tarvitse omassa blogissani julkaista ilkeitä kommentteja, jotka eivät ole asiallisia.